Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
w związku z nawiązaniem kontaktu z Miejskim Zakładem Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Karpaczu
Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. z siedzibą w Karpaczu, dane kontaktowe Spółki: Karpacz (58-540), ul. Obrońców Pokoju 2a, e-mail: sekretariat@mzgk-karpacz.pl (dalej „Spółka”, „my”) informuje, że przetwarza – jako administrator - dane osobowe:potencjalnych klientów/klientów, ich pełnomocników, osób kontaktujących się, aby załatwić inną sprawę/zgłosić awarię/uszkodzenie, potencjalnych kontrahentów/ kontrahentów (osób fizycznych), osób kontaktowych lub reprezentujących potencjalnych kontrahentów/kontrahentów.
Osoby te, jak również osoby niewymienione powyżej, których dane Spółka pozyskuje
w innych okolicznościach są informowane o zasadach przetwarzania ich danych osobowych, w tym przysługujących im prawach również w momencie podawania swoich danych osobowych w stosowanych przez Spółkę dokumentach, drukach, formularzach czy regulaminach.
Dane będą przetwarzane:
w przypadku potencjalnych klientów/klientów/ich pełnomocników:
aby podjąć działania niezbędne do zawarcia umowy na Państwa żądanie (np. realizacja wniosków) lub zawrzeć i zrealizować umowę, jeśli są Państwo jej stroną - podstawą prawną przetwarzania jest podjęcie działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy oraz realizacja umowy,
aby wykonać ciążące na nas obowiązki prawne, wynikające z przepisów prawa (np. ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, ustawy Prawo wodne, ustawy o własności lokali, ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowych zasobów Gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, ustawy o dodatkach mieszkaniowych, ustawy o otrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy
o rachunkowości, ustawa o dostępie do informacji publicznej) i wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych - podstawą prawną przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego,
aby wykonywać zadania realizowane w interesie publicznym, w przypadkach, gdy będzie to uzasadnione, co jest jednocześnie podstawą prawną przetwarzania,
w celu realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów, które stanowią naszą podstawę prawną przetwarzania Państwa danych, polegających na: realizacji czynności objętych pełnomocnictwem/identyfikacji pełnomocników, komunikowaniu się z Państwem z wykorzystaniem podanych danych kontaktowych, rozpatrywaniu reklamacji, skarg, dochodzeniu lub obronie przed roszczeniami;
jeśli kontaktują się Państwo z nami w celu załatwienia innej sprawy/zgłoszenia awarii/uszkodzeń:
aby załatwić Państwa sprawę/przyjąć zgłoszenie awarii/uszkodzenia oraz udzielić Państwu odpowiedzi - podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes,
aby dochodzić lub bronić się przed roszczeniami - podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes,
aby zapewnić rozliczalność podjętych w Państwa sprawie działań -- podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes,
aby wykonać obowiązki prawne, jeśli w wyniku Państwa kontaktu będą one na nas spoczywać;
jeśli są Państwo potencjalnymi kontrahentami/kontrahentami (osobami fizycznymi), osobami kontaktowymi/ reprezentującymi potencjalnych kontrahentów/ kontrahentów:
aby podjąć działania niezbędne do zawarcia umowy lub zrealizować umowę, jeśli są Państwo jej stroną - podstawą prawną przetwarzania jest podjęcie działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy oraz realizacja umowy,
aby wykonać ciążące na nas wymogi prawne, w szczególności podatkowe, rachunkowe, archiwizacyjne - podstawą prawną przetwarzania jest wypełnienie obowiązku prawnego,
aby weryfikować osoby upoważnione do reprezentacji oraz zakres takiego umocowania, a w konsekwencji możliwość zawarcia z nami umowy - podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes,
aby komunikować się z Państwem w związku z nawiązaniem kontaktu, utrzymywać bieżące kontakty w związku z zawartą umową, dbać o dobre relacje z Państwem - podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes,
aby dochodzić lub bronić się przed roszczeniami - podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes.
Podanie danych jest co do zasady dobrowolne (z wyjątkiem sytuacji, gdy przepisy prawa wymagają ich podania), jednak w przypadku zawarcia i realizacji umowy/prowadzenia korespondencji/negocjacji jest niezbędne, aby zrealizować cele przetwarzania.
Dane mogą być przekazywane następującym kategoriom podmiotów (w zależności od celów przetwarzania):
podmiotom serwisującym systemy informatyczne Spółki, dostawcom usług IT, podmiotom prowadzącym działalność pocztową i kurierską, kancelariom prawnym, podmiotom świadczącym usługi płatnicze (gotówkowe i bezgotówkowe), bankom, podmiotom świadczącym dla Spółki usługi konsultacyjne, podwykonawcom zleconych robót;
podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe będą przechowywane, w zależności od celów przetwarzania:
przez okres realizacji wniosków/umowy, a następnie przez okres wskazany w przepisach prawa (rachunkowego/podatkowego) lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń,
w pozostałych przypadkach przez okres niezbędny do prowadzenia komunikacji/ załatwienia sprawy/awarii, zapewnienia rozliczalności działań, nie dłużej jednak, niż do upływu terminu przedawnienia roszczeń, w przypadku istnienia roszczeń.
Szczegółowe okresy przechowywania dokumentacji zostały opisane w obowiązującym
w Spółce Jednolitym rzeczowym wykazie akt.
6. Dane osobowe nie będą wykorzystywane przez Spółkę do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany (czyli bez udziału człowieka), w tym do profilowania.
7. Przysługuje Państwu prawo do:
dostępu do swoich danych osobowych,
sprostowania danych - jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne,
usunięcia danych lub ograniczenia ich przetwarzania (w określonych przypadkach),
przenoszenia danych osobowych (w określonych przypadkach),
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
wniesienia do Spółki sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych
z uwagi na Państwa szczególną sytuację.